Tegnap volt valószínűleg az idei év legszebb napja, mindjárt nagy munkába is fogtunk. Néhány kiszáradt fát kivágattunk, felapríttattuk, aztán el is hordtuk. Megbecsülni is nehéz volt, hogy mennyi lesz a felvágott tűzifa, de végül a fuvarok száma alapján kiderült, hogy kb. 40 q lett.
Előfordul, hogy egy feladatban nem pontos eredményt kapunk, de mégis kell hozni egy döntést. Pl: 30q fát szeretnénk elszállítani olyan utánfutóval, amire legfeljebb 400 kg terhet lehet rakni. Hány fuvarral tudjuk elszállítani a fát?
A számolás eredménye 7,5 de a helyes válasz a nyolc, mivel a fél fuvart nem lehet értelmezni. Ilyenkor fontos az, hogy a gyerek ne csak mechanikusan számoljon, hanem értse is a feladatot.
Szöveges feladatoknál gyakori hiba, hogy nem értelmezik a feladatot kellőképpen a gyerekek. Megvan a számolás eredménye, mégsem az a helyes válasz.
Ha van a gyereknek tapasztalata pl. fa vagy szénpakolás kapcsán, könnyen felfogja, miért nem jó a 7,5. Talán ezért is van, hogy a tanulni kevésbé szerető, de kint sokat ügyködő gyerekeknek könnyebben mennek azok a feladatok, amire gyakran azt mondjuk: "csak józan paraszti ész kell hozzá"
:-) Matekos üdvözlettel: Katica (-: