Mértékváltás -újra

 2012.03.04. 11:59

Az Országos Levéltár honlapján bukkantam rá a régi magyar mértékekről készített összefoglaló táblázatokra. Itt:

http://www.mol.gov.hu/bal_menusor/hasznalat/oktatas/mindenkinek/kerdezz_-_felelek/mertekegysegek.html

Ez arra késztetett engem, hogy olyan feladatsort állítsak össze, amely segíti a gyerekeket abban, hogy megismerhessék ezeket a különleges mértékeket, amelyekről sajnos én sem sokat tudtam eddig. Pedig hallottam már majdnem mindről, de nem tudtam a pontos jelentését.

Gondoltad volna, hogy 1 mázsa az 60 kg volt régen? Vagy azt, hogy a "disznó" egy területmértékegység is lehet?

A tenyér és az ujj sem csak testrészeket jelent, hanem hosszmértéket is.

Azt is megtudtam, hogy a törpe rőfnyi hosszú szakálla mennyi lehet.

Nekem tetszik, s ha így van, feltételezem, hogy a gyerekek is rajongni fognak érte :-) . Ezért a következő kompetenciafejlesztő óránkon a régi magyar mértékegységek közt fogunk kutatni. Pl. csöbörből vödörbe mérünk.

Most azonban megyek és elmerülök még egy kicsit a "kalangya", "kereszt", "ekealja", "órajárás" világában.

 

:-) Matekos üdvözlettel: Katica (-

Címkék: gyermek matematika feladat mennyiség gyakorolni kooperatív technikák mértékváltás

A bejegyzés trackback címe:

https://matek1x1.blog.hu/api/trackback/id/tr774287781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása