Már most erősen készülünk az országos kompetencia-mérésre. Hetente 1 matematika órát erre fordítok. Múlt pénteken egy futóverseny eredményeinek az értelmezése izzasztotta meg a tanítványaimat. Többeknél a futam első helyezettje az lett, aki a legtöbb idő alatt futotta le a távot. Érdeklődtem tőlük, hogy van ez tesi órán? Mindjárt kiderült, hogy az első helyezettnek a legkisebb az ideje. Igenám, de a 9,9 vagy a 9,45 a kevesebb? Volt aki szerint a 9 kevesebb, mint a 45. Mit szólsz ahhoz, ha a 9 tizedet bővítem 90 századra? Persze így már a 45 század a kevesebb. 

És ekkor jött a pályabeosztás. Ahány gyerek, annyiféleképpen helyezték el a futókat a pályákon :-(  

No és a célfotó? A feje vagy a lába van előrébb, esetleg a keze?

45 perc alatt mindössze egy futóversenyt elemeztünk... Időpocséklás? Vagy  van értelme ennyi időt fordítani egyetlen feladatra?

Vajon hányféle feladat kell ahhoz, hogy a hétköznapi problémákat logikusan tudják kezelni a gyerekek?

Gondolkodjunk együtt ezekről a kérdésekről! Ha szülőként olvasod a cikkemet, keresd a hétköznapokban a "kompetenciafejlesztő feladatokat". Mutasd meg gyermekednek, beszéljetek róla. Sok sikert!

 

:-) Matekos üdvözlettel: Katica (-

Címkék: matematika kompetencia fejlesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://matek1x1.blog.hu/api/trackback/id/tr24291293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása