Már most erősen készülünk az országos kompetencia-mérésre. Hetente 1 matematika órát erre fordítok. Múlt pénteken egy futóverseny eredményeinek az értelmezése izzasztotta meg a tanítványaimat. Többeknél a futam első helyezettje az lett, aki a legtöbb idő alatt futotta le a távot. Érdeklődtem tőlük, hogy van ez tesi órán? Mindjárt kiderült, hogy az első helyezettnek a legkisebb az ideje. Igenám, de a 9,9 vagy a 9,45 a kevesebb? Volt aki szerint a 9 kevesebb, mint a 45. Mit szólsz ahhoz, ha a 9 tizedet bővítem 90 századra? Persze így már a 45 század a kevesebb.
És ekkor jött a pályabeosztás. Ahány gyerek, annyiféleképpen helyezték el a futókat a pályákon :-(
No és a célfotó? A feje vagy a lába van előrébb, esetleg a keze?
45 perc alatt mindössze egy futóversenyt elemeztünk... Időpocséklás? Vagy van értelme ennyi időt fordítani egyetlen feladatra?
Vajon hányféle feladat kell ahhoz, hogy a hétköznapi problémákat logikusan tudják kezelni a gyerekek?
Gondolkodjunk együtt ezekről a kérdésekről! Ha szülőként olvasod a cikkemet, keresd a hétköznapokban a "kompetenciafejlesztő feladatokat". Mutasd meg gyermekednek, beszéljetek róla. Sok sikert!
:-) Matekos üdvözlettel: Katica (-