Grafikonok

 2012.02.29. 22:08

 Azt gondolnánk, hogy a grafikonok leolvasása és értelmezése egyszerű feladat, mégis gyakran okoz meglepetést, mennyire félreértelmezik a gyerekek az értékeket.

Ilyenkor többnyire nem veszik figyelembe a grafikonon feltüntetett mértékegységeket.

Ha pedig a gyereknek kell megrajzolni a grafikont, akkor gyakran pontatlanul veszik fel az adatokat, nem a vonalon húzzák meg a tengelyt, sőt olyan gyerek is van, aki nem érti, miért kellene egyenlő távolságokra lennie egymástól az egymást követő számoknak.

Mindkét esetre volt ma példa.

6. osztály, grafikonok. A gyerek mindkét tengelyt a négyzetrács vonalak közé húzta. Megmutattam, újra próbálta. Valamivel jobb lett.

Sajnos a mai gyerekek nagyon csúnyán írnak. Alig lehet kiolvasni a betűiket, és a számok sem egyértelműek. Tudom, hogy ez nem mindenkire igaz, de sokkal több az alig olvasható írás, mint egy évtizede.

A másik mai meglepetés: az óra eleji önálló kisfeladatban a 85 Ft-os csoki volt a célkeresztben. Mennyibe kerül 1, 2, 3, 5, 10 db? A grafikonra is többen ugyanígy írták fel egymás után a számokat, a 2-3 közt ugyanannyi volt a távolság, mint a3-5 és az 5-10 között. Pedig többet rajzoltunk már az előző napokban.

Talán figyelmetlenek, nem tudnak kellően koncentrálni és még találhatunk sokféle kifogást, miért nem megy, viszont, ha azt szeretnénk, hogy megértse a gyerek a grafikonok lelki világát, egy biztos út van: sok-sok grafikont kell rajzolni és értelmezni!

 

:-) Matekos üdvözlettel: Katica (-:

Címkék: matematika grafikon gyakorolni

A bejegyzés trackback címe:

https://matek1x1.blog.hu/api/trackback/id/tr244227450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása