Ez a téma is gyakran elővehető, a hétköznapokban sokféle példát említhetünk.
Kezdjük az árukkal és az árakkal. Ha egy kiló narancs 250 Ft, mennyibe kerül 2 kg, 3 kg, 5kg narancs? Esetleg egy vödörrel? Mi éri meg jobban? Kilóra venni, vagy egy vödörrel? Lehet, hogyha kiszámoljuk, már nem is olcsóbb a vödrös...
/kivéve, ha szükségünk van a vödörre:-) /
És akkor beszélgethetünk egyből a környezetvédelemről is.
Keressetek minél több olyan mennyiséget, ami egyenesen arányos.
A mai példám: az elfogyasztott víz mennyisége és az ára közötti összefüggés.
De vannak olyan mennyiségek is, amelyek csak egy bizonyos pontig egyenesen arányosak. Ugyanis pl. ha túl sok gázt fogyasztunk, akkor más kategóriába kerülünk, és többet kell fizetnünk.
Érdemes minderről beszélgetni is iskolás gyermekünkkel azért, hogy tudja
- mi mennyibe kerül
- mennyit kell dolgozni a szülőknek azért, hogy meleg legyen, internet legyen, megvehessük a narancsot, stb.
- megtanulják megbecsülni a szüleiket, akik mindent megtesznek azért, hogy gyermeküknek megadják, amit tudnak.
Beszélgessetek gyermeketekkel az élet dolgairól, köztük a matematikáról is!
Nálatok ez hogy van? Írd meg nekem!
:-) Matekos üdvözlettel: Katica (-: