Matematika órán a henger volt a téma.
Kis versennyel indítottam: 2 perc alatt ki tud a lehető legtöbb, közelítőleg henger alakú tárgyat felsorolni?
A legügyesebbnek 16-ot sikerült találni, de amikor felolvasták, összességében véve nagyon érdekes és rendkívül különböző tárgyakat említettek.
Külön tanulmányba illene, hogy melyik gyereknek, mi jutott eszébe. A fiúk részéről a PVC csőtől a motor hengerjein át a töltényhüvelyen keresztül, a cigarettáig, leginkább "fiús" dolgok ugrottak be, míg a lányok lábasokat, fazekakat, csuprokat, ceruzatartókat, hajlakkos flakont és egyéb gyakori használati tárgyat írtak.
A 2 percből persze lett 6 is, de nagyon élvezték a felsorolást, jót nevettünk, mikor az egyik - egyébként rendkívül szorgalmas és jó tanuló kislány megkérdezte, hogy henger alakú-e a tojás?! (Az ő térlátása igencsak érdekes, előző nap nehezen tudta elképzelni, hogyan lehet a ház makett tetejét téglalap alakú papírból kialakítani, s miután megmutattuk neki, többször kiegyenesítette és visszahajtogatta, hogy megbizonyosodjon róla, hogy tényleg téglalap.)
Szóval a tojásról jutott eszembe, hogy a belgák kitalálták a cső alakú tojást, mert nem kedvelik, hogy a tojás végében nincs sárgája.
No erre a gyerekek közül többen megörültek, hogy erről már ők is hallottak. Így lett a 6 percből 10, és még a kínai 100 napos tojást meg sem mertem említeni, pedig eszembe jutott...
Azt gondolom, elég jól körüljártuk a hengert, mielőtt a felszín és térfogatszámítás unalmas rutinjára sor került.
Vagyis mivel lehet feldobni egy matek órát?
Kis versenyek, érdekes történetek. Nekem bejönnek!
Most pedig megyek az iskolabál előkészületeiben segédkezni (asztaltologatás, terítés, stb)
S a jobb kedv elérése érdekében egy kis humorral is megajándékozlak kedves olvasóm, az eheti termésből:
Tudod-e mi a matektanár kedvenc zenéje?
A reciprok.