Azt vettem észre, hogy a gyerekek nagy része azt mondja, megértette azt, amit matekórán tanultak. Akkor miért van az, hogy amikor a dolgozatra, felelésre kerül a sor, akkor nagyon rosszul teljesítenek a gyerekek?
Sok más ok mellett az egyik legfontosabb az, hogy a gyerekek nem tudják a feladatmegoldáshoz szükséges alap számításokat. Bizonytalanok és sokat hibáznak a szorzótáblában, az egész számokkal, törtekkel, tizedestörtekkel végzett műveletekben. Elfelejtik a területszámítási képleteket, a mértékváltásban a váltószámokat... és még sorolhatnám tovább.
Visszatérve az alapkérdésre:
-lehet, hogy megértette a gyermek az egyenletmegoldás lépéseit, de ha minden lépésnél számolási gondjai vannak, akkor előbb-utóbb el fogja rontani a feladatot.
-lehet, hogy tudja a képletet, amit tegnap tanultak, de nem tudja megoldani a feladatot, ha törtszámokat kell behelyettesíteni.
Mit tehetünk azért, hogy ezt elkerüljük?
A matektanár jó, ha minden órán rászán néhány percet az ismétlésre.
A gyerek jó, ha mindennap gyakorol egy pár percet.
És a szülő jó, ha időben észreveszi, hogy gyermeke lemaradt.
Te mit teszel, ha szüksége van gyermekednek egy kis segítségre?
:-) Matekos üdvözlettel: Katica (-: