Azt vettem észre, hogy a gyerekek nagy része azt mondja, megértette azt, amit matekórán tanultak. Akkor miért van az, hogy amikor a dolgozatra, felelésre kerül a sor, akkor nagyon rosszul teljesítenek a gyerekek?

Sok más ok mellett az egyik legfontosabb az, hogy a gyerekek nem tudják a feladatmegoldáshoz szükséges alap számításokat. Bizonytalanok és sokat hibáznak a szorzótáblában, az egész számokkal, törtekkel, tizedestörtekkel végzett műveletekben. Elfelejtik a területszámítási képleteket, a mértékváltásban a váltószámokat... és még sorolhatnám tovább.

Visszatérve az alapkérdésre:
-lehet, hogy megértette a gyermek az egyenletmegoldás lépéseit, de ha minden lépésnél számolási gondjai vannak, akkor előbb-utóbb el fogja rontani a feladatot. 
-lehet, hogy tudja a képletet, amit tegnap tanultak, de nem tudja megoldani a feladatot, ha törtszámokat kell behelyettesíteni.

Mit tehetünk azért, hogy ezt elkerüljük? 

A matektanár jó, ha minden órán rászán néhány percet az ismétlésre. 
A gyerek jó, ha mindennap gyakorol egy pár percet.
És a szülő jó, ha időben észreveszi, hogy gyermeke lemaradt.

Te mit teszel, ha szüksége van gyermekednek egy kis segítségre?

 

:-) Matekos üdvözlettel: Katica (-:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://matek1x1.blog.hu/api/trackback/id/tr683741813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása